Are Traasdahl fra Norge vinner prestisjefylt Ernst & Young "Entrepreneur Of The Year™ 2014" pris

NEW YORK - 19 juni 2014 (PRNewswire) -- EY i dag offentliggjorde at administrerende direktør Are Traasdahl av Tapad, lederen i cross-device markedsføring teknologi, mottok EY Entrepreneur Of The Year ™ 2014 Award i New York. Prisen anerkjenner fremragende entreprenører som demonstrerer dyktighet og ekstraordinær suksess i slike områder som innovasjon, økonomiske resultater, og personlig engasjement for sine virksomheter og lokalsamfunn. Traasdahl, opprinnelig fra Trondheim, Norge, ble valgt av et uavhengig panel av dommere, og prisen ble presentert på en spesiell galla på Marriott Marquis på tirsdag, 17. juni.

Tapad forenkler enhetlig markedsføring til forbrukere på tvers av alle deres relaterte enheter - inkludert smarttelefoner, nettbrett, datamaskiner og tilkoblede TV-er. Selskapet leder også bransjen i forbrukernes personvern protokoller, inkludert fullt integrert åpenhet og opt-out verktøy mens øvrige blind for all personlig identifiserbar informasjon (PII). I dag er Tapad teknologi benyttet av mer enn 200 av Fortune 500 merker.

"EY Entrepreneur of the Year-programmet har bygget en utrolig merittliste å støtte bedrifter i vekst i løpet av de siste tre tiårene," sier Traasdahl. "Jeg er svært beæret over å bli kåret til vinner og vil gratulere de andre vinnerne og nominerte med deres prestasjoner."

Nå i sitt 28. år, har programmet hedret inspirerende ledelse av slike gründere som Howard Schultz i Starbucks Coffee Company, Pierre Omidyar av eBay, Inc., og Mindy Grossman av HSN. Nyere amerikanske nasjonale vinnere inkluderer Reid Hoffman og Jeff Weiner av Linkedin; Hamdi Ulukaya, grunnleggeren av Chobani; og 2013 vinneren Hamid Moghadam, administrerende direktør og styreleder i Prologis.

Som New York prisvinner, er Traasdahl nå kvalifisert for Entrepreneur Of The Year 2014 nasjonalt. Vinnere i flere nasjonale kategorier, samt Entrepreneur Of The Year vil bli annonsert på den årlige tildelinger galla i Palm Springs, California, den 15.november 2014. Tildelingen skjer på EY Strategisk Vekst Forum ®, landets mest prestisjetunge samling av høy vekst, markedsledende selskaper.

Read full release.